KinderVakantieWerk Reeshof wordt mede mogelijk gemaakt door de inzet van onze vrijwilligers. Naast de 45 vaste vrijwilligers die het hele jaar door bezig zijn met de organisatie van KinderVakantieWerk, hebben we ook nog zo’n 250 vrijwilligers die meehelpen tijdens de KinderVakantieWerk week. Deze vrijwilligers worden opgedeeld in hoofdvrijwilligers (vanaf 18 jaar) en hulpvrijwilligers (vanaf 13 jaar). Iedere vrijwilliger is verplicht om onze gedragscode te ondertekenen en na te leven. Door het grote aantal vrijwilligers is er een goede sociale controle. Er zijn altijd minimaal 2 vrijwilligers aanwezig. Denk je er over om zelf vrijwilliger te worden? Lees dan hieronder verder.

Vrijwilliger worden?

We hebben 2 categorieën vrijwilligers, namelijk hoofdvrijwilligers en hulpvrijwilligers. Om hoofdvrijwilliger te mogen worden moet je 18 jaar of ouder zijn. Hulpvrijwilliger kun je vanaf 13 jaar worden (je moet wel tenminste één jaar op de middelbare school zitten!) Je doet dan wel mee maar draagt geen eindverantwoordelijkheid over (een groep) kinderen. Je assisteert de hoofdvrijwilliger bij de groepen.

Je kunt op deze wijze een leuke ervaring opdoen om mogelijk in de toekomst wel als verantwoordelijke een groep te gaan draaien. Tussen de 13 en 18 jaar groeien je taken, hoe meer ervaring, hoe meer je kunt doen!

Deelnemen aan KVW Reeshof is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Er wordt dus wel het één en ander van je verwacht natuurlijk!!!

Wat wordt van je verwacht?

• Goede zin en enthousiasme
  • Voldoende energie en fantasie
  • Zelfstandigheid
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Volledige inzet
  • Heel erg veel geduld
  • Stiptheid
  • Netheid
  • Humor

Wat krijg je er voor terug?

• Een superleuke band met de kinderen
  • Heel veel plezier met 250 vrijwilligers
  • Erg veel voldoening
  • Te gekke verhalen om thuis en aan vrienden te vertellen
  • Een goed eindfeest
  • Ervaring voor op je CV
  • KORTOM: Een goed gevoel over KinderVakantieWerk dat je nooit meer kwijtraakt!!! En hopelijk zien we jou het jaar daarop weer terug als vrijwilliger bij het KinderVakantieWerk Reeshof!

Dit zal je nu misschien allemaal wat veeleisend in de oren klinken, maar het is toch goed om hier eventjes over na te denken. En zoals je hierboven ook kunt lezen, krijg je er ook veel voor terug. Als je jezelf aanmeldt als vrijwilliger ontvang je van ons een uitnodiging voor een informatieavond. Op deze avond vertellen we je alles wat je moet en wilt weten en kun je vragen stellen.

Let op! Als vrijwilliger van KinderVakantieWerk Reeshof ben je verplicht onze gedragscode te ondertekenen en na te leven.

Met dank aan onze sponsoren!