De kampgroep

Voor kinderen vanaf 9 jaar is er de mogelijkheid om op kamp te gaan.
De kampgroep heeft - net als de overige groepen - een programma van maandag tot en met vrijdag. Van dinsdagmiddag tot en met vrijdagmiddag gaat de kampgroep op kamp naar een kampeerboerderij in of rondom Tilburg. Op vrijdagmiddag is de kampgroep om 16.30 uur weer terug in het Reeshofpark. Tassen en slaapzakken e.d. worden door de kampgroep vervoerd naar de kampeerboerderij en weer terug naar het Reeshofpark.

Programma

De kampgroep heeft op maandag activiteiten rondom de tenten in het Reeshofpark, in de wijk of in het bos. Op dinsdagochtend doet de kampgroep mee met de gezamenlijke zeskamp bij de tenten. Na de lunch op dinsdag vertrekt de kampgroep op de fiets naar de kampeerboerderij. Dit jaar is dat Kamphuis Ahoy in Oosterhout. Daarna zijn de activiteiten in de omgeving van de kampeerboerderij, bijvoorbeeld een tocht, levend stratego, of een bosspel. Natuurlijk zijn er ook spellen in het donker!

Slapen

Op de kampeerboerderij worden de kinderen verdeeld over verschillende slaapzalen. Afhankelijk van de kampeerboerderij waar we zijn, wordt er geslapen op (stapel)bedden of luchtbedden. Bij het indelen van de slaapzalen worden "rustige" en "drukke" kamers gemaakt, gebaseerd op de voorkeur van de kinderen en de inschatting van de leiding. Op iedere slaapzaal slaapt ook minimaal één vrijwilliger. In de informatiebrief die op de site komt voor de inschrijvingen, staat naar welke accommodatie we dit jaar gaan. Je kunt op hun website alvast een kijkje nemen!

Eten

Op kamp gaat een kookstaf mee. Samen met de leiding zorgen zij voor de maaltijden voor de kinderen. Op maandag en dinsdag nemen de kinderen nog een lunchpakket van thuis mee. Vanaf dinsdagavond wordt het eten en drinken vanuit de kampgroep verzorgd. Uiteraard wordt er rekening gehouden met eventuele allergieën of diëten: geef deze wel aan op het inschrijfformulier.

Vrijwilligers

Bij de kampgroep gaan veel ervaren vrijwilligers mee. Samen met de kinderen maken zij er een geweldige week van. Tijdens de week verzorgen zij de activiteiten, spelen met en letten op de kinderen, verzorgen het eten, en houden de accommodatie schoon. Alle vrijwilligers die meegaan op kamp zijn minimaal 18 jaar oud en beschikken over een VOG (Verklaring omtrent het Gedrag).

Inschrijven

Je kunt je kind inschrijven voor het kamp door het invullen van het inschrijfformulier. Geef op het formulier aan dat je inschrijft voor Kamp.

De kinderen zijn meerdere dagen van huis zijn. Daarom vragen we om de bijzonderheden goed in te vullen (bijvoorbeeld allergieën en medicijngebruik).

Op maandag krijgen de kinderen die medicijnen gebruiken nog een extra formulier mee. Daarop vragen we details over het gebruik van de medicijnen. Tijdens de week zullen de coördinatoren ervoor zorgen dat de kinderen op tijd eventuele medicijnen innemen.

Ook is het mogelijk om een voorkeur op te geven voor een ander kind bij wie het graag in de groep wil. Hiermee wordt rekening gehouden bij het indelen van de groepen.

Vragen

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd een van de coördinatoren van de kampgroep aanspreken of mailen naar info@kvwreeshof.nl.

Met dank aan onze sponsoren!