Over de KinderVakantieWerk week…

Ieder jaar kunnen kinderen uit de Reeshof deelnemen aan een geweldige week vol spel, sport en spanning. Deze KinderVakantieWerk (KVW) week is in de laatste week van de zomervakantie. De KVW week wordtal jarenlang met hulp van veel vrijwilligers georganiseerd.

KVW Reeshof is voor kinderen die voor de zomervakantie op de bassisschool zaten en 5 jaar of ouder zijn.

Dagprogramma en Kamp

KVW Reeshof heeft twee soorten programma’s. Bij het dagprogramma komen de kinderen ‘s ochtends en gaan ‘s middags weer naar huis. Bij Kamp slapen de kinderen dinsdag tot en met vrijdag op een kampeerboederij. Op maandagmiddag gaan de kinderen van Kamp nog wel naar huis. Meer informatie over kamp staat hier.

Begeleiding

Op elke groep van zo’n 8 tot 20 kinderen is voldoende begeleiding aanwezig. Bij iedere groep loopt altijd één hoofdvrijwilliger en een aantal hulpvrijwilligers mee. De kampgroep heeft alleen vrijwilligers van 18 jaar en ouder. Zo wordt er gezorgd voor de veiligheid én het spelplezier van de kinderen.

Groepsindeling

Voor het dagprogramma worden de kinderen in 4 grote groepen verdeeld. Dit gebeurt op leeftijd. De jongste kinderen zitten in Groep A, de oudste kinderen in groep D. Voor kamp is er 1 groep. Voor het dagprogramma moet je kind 5 jaar of ouder zijn. Om op kamp te gaan, moet je kind 9 jaar of ouder zijn.

Meestal zijn dit de leeftijden per groep:

• Groep A: 5-6 jaar
  • Groep B: 7-8 jaar
  • Groep C: 9-10 jaar
  • Groep D: 11+ jaar
  • Groep Kamp: 9+ jaar

Soms wijken we hier van af. Bijvoorbeeld om twee vriendjes in dezelfde groep te zetten. Of als er erg veel jonge of oudere kinderen zijn.

Kosten

We proberen de kosten voor iedereen zo laag mogelijk te houden. Op die manier kan iedereen meedoen.

• Dagprogramma: €50,- per kind
  • Kamp: €75,- per kind

U kunt betalen via Ideal of contant. Betalen via Ideal gebeurt meteen na het invullen van het formulier. Dan komt er nog wel 29 cent bij voor de kosten van Ideal. Contant betalen kan op onze inschrijfavond. Bij de nieuwsberichten komt te staan wanneer deze avond is.

Stichting Leergeld en Meedoenregeling

Heeft u minimumloon of een inkomen rond het bijstandsniveau? Dan kunt u misschien hulp krijgen met het betalen.

Stichting Leergeld Tilburg kan mogelijk helpen met een gift. Of u kunt budget van de Meedoenregeling gebruiken.

Bij de veelgestelde vragen staat uitgelegd hoe u dit kunt doen.

Subsidies en sponsoren

KinderVakantieWerk Reeshof ontvangt subsidie van de Wijkraad en de gemeente Tilburg. Daarnaast steunen verschillende bedrijven ons. Kijk maar eens bij onze sponsoren.

Hierdoor kunnen wij ieder jaar weer een geweldige week organiseren, voor de deelnemende kinderen én voor de vrijwilligers. Ook sponsor worden? Mail naar Sponsoring@kvwreeshof.nl.

Nog vragen?

Kijk eens bij onze veelgestelde vragen of de informatie over de kampgroep. Als u dan nog vragen heeft, kunt u mailen naar info@kvwreeshof.nl.