Over de KinderVakantieWerk week…

Ieder jaar kunnen kinderen uit de Reeshof deelnemen aan een geweldige week vol spel, sport en spanning. Deze KinderVakantieWerk (KVW) week is in de laatste week van de zomervakantie en wordt al jarenlang met hulp van veel vrijwilligers georganiseerd. KVW stelt de volgende voorwaarden aan inschrijving:

• Alléén basisschoolkinderen uit de leeftijdscategorie vanaf 5 jaar t/m ±13 jaar (groep 8)
  • Wonend in de wijk Reeshof
  • U heeft er geen bezwaar tegen dat de foto’s die er worden gemaakt van de verschillende activiteiten op onze site worden geplaatst en mogelijk gebruikt worden voor andere promotionele doeleinden.

Financiën

KinderVakantieWerk Reeshof probeert de drempel voor deelname zo laag mogelijk te maken. Er wordt een ouderlijke bijdrage van €50,- per kind gevraagd. Voor de kampgangers bedraagt dit €75,-. Betaling kan alleen op één van de inschrijfavonden, let op, dit kan alleen met contant geld, dus pinnen is niet mogelijk!

Als deze bijdrage voor u te hoog is kunt u contact opnemen met Stichting Leergeld Tilburg. Zij bekijken of de Stichting Leergeld een gift kan doen, zodat uw kind aan het KinderVakantieWerk mee kan doen. Lees hier meer informatie over in deze brief. KinderVakantieWerk Reeshof ontvangt sponsorgelden, vanuit de gemeente en diverse bedrijven. Hierdoor kunnen wij ieder jaar weer een geweldige week organiseren, voor de deelnemende kinderen én voor de vrijwilligers. Ook sponsor worden? Ga naar de sponsorpagina om u aan te melden.

Groepsindeling en activiteiten

Op elke groep van zo’n 8 tot 20 kinderen is voldoende begeleiding aanwezig. Bij iedere groep loopt altijd één hoofdvrijwilliger en een aantal hulpvrijwilligers mee tijdens activiteiten in de wijk. De kampgroep heeft alleen vrijwilligers van 18 jaar en ouder. Zo wordt de veiligheid én het spelplezier van de kinderen gewaarborgd.

De groepen zijn opgedeeld in leeftijden vanaf 5 jaar t/m ± 13 jaar. De groepsindeling is afhankelijk van het totaal aantal inschrijvingen en gebeurt volgens onderstaand schema.

• Groep A – 5 t/m ±7 jaar
  • Groep B – ±7 t/m ±8 jaar
  • Groep C – ±8 t/m ±10 jaar
  • Groep D – vanaf ±10 en ouder
  • Kamp – vanaf 9 jaar

Het kan zijn dat hier van afgeweken wordt door bijvoorbeeld een opgegeven vriendje/vriendinnetje die in een andere leeftijdscategorie valt of doordat er veel aanmeldingen zijn van dezelfde leeftijdscategorie. Hier kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleent.